mércores, 27 de novembro de 2013

Estradas para recargar os automobiles

A través da tecnoloxía de inducción magnética é posible construír estradas que recargan coches eléctricos mentres estes circulan sobre elas.

Se unha das pegas que se poñen normalmente aos coches eléctricos é a falta de puntos de carga nas cidades e en xeral en calquera tipo de vía de circulación, hai investigadores empeñados en botar abaixo este argumento. En concreto o sistema ideado por un equipo da Universidade do Estado de Carolina do Norte, en Estados Unidos, proporcionaría a este tipo de vehículos unha forma de carga inalámbrica que os convertería prácticamente en independentes, pois recibirían a electricidade das propias estradas.

A visión dunhas estradas que recargan coches eléctricos, que estes investigadores fixeron técnicamente posible, non é precisamente nova. En Corea do Sur este mesmo ano puxéronse en marcha dous autobuses eléctricos que realizan unha ruta de 24 quilómetros ao longo dos cales van recargando a súa batería, sen que sexa necesario que se deteñan a encher. A orixe da enerxía está nuns cables instalados baixo a superficie das rúas do percorrido.

Do mesmo xeito que os investigadores da Universidade do Estado de Carolina do Norte, o sistema coreano sérvese do campo magnético para transmitir a enerxía ao vehículo. A idea de propulsar aos coches a través das estradas é tan antiga que na exposición Futurama, celebrada en Nova York o ano 1939, o diseñador Normal Bel Geddes suscitou vías que aportaban enerxía aos vehículos eléctricos que circulaban sobre elas.

Han ter que pasar moitas décadas ata que se desenvolveron sistemas fiables, aínda que a súa implantación comercial aínda estea lonxe. A problemática dos coches eléctricos está ligada á súa autonomía. Para favorecer a súa autonomía inventáronse sistemas de carga inalámbrica, máis cómodos, mentres que tamén se investigou para aumentar a duración da batería.

Coa presente investigación, un vehículo eléctrico podería incrementar a súa autonomía dos 100 quilómetros aos 500 quilómetros. Iso sen que houbese que rehacer as estradas enteiras, pois sería posible colocando bobinas de carga no 10% das vías. O seu sistema ten a particularidade de utilizar compoñentes electrónicos pouco custosos para propiciar unha carga inalámbrica a través de inducción magnética.

Os cargadores, situados baixo o asfalto, conéctanse cunha bovina que produce un campo magnético. Cando un vehículo que conta coa súa propia bobina colócase encima, os sistemas que proporcionan enerxía actívanse e esta envíase a través do campo magnético. Con todo, si non hai coches ou non teñen receptor, a bovina xera un campo magnético débil, co que evita o malgaste de enerxía

Ningún comentario:

Publicar un comentario