Falarlle aos bebés como aos adultos e utilizar unha sintaxis
e un vocabulario complexos permite un mellor desenvolvemento do seu cerebro e
serviralles para aprender ao longo de toda a súa vida, afirman investigadores.
En efecto, cando un pai recorre a unha voz aguda ou cando
canta chama a atención da súa bebé, pero para que aprenda é preferible que lle
fale como a un adulto.
Non se trata soamente de acumular vocabulario, tamén é
necesario que ese vocabulario sexa de calidade, explicou este xoves Erika Hoff,
psicóloga da universidade Florida Atlantic, durante a conferencia anual da
Sociedade Estadounidense para o Avance da Ciencia (AAAS pola súa sigla en
inglés), en Chicago.
A palabra (dos pais) ten que ser rica e complexa, agregou.
Máis aínda: falarlle aos bebés reviste unha importancia tal que os nenos saídos
de FOGARES nos que a palabra está menos elaborada teñen peores resultados
escolares.
E esas diferenzas tamén son evidentes nas estruturas
cerebrais dos nenos, segundo Kimberly Nobre, neuróloga e pediatra na
universidade Columbia de Nova York.
Nobre e os seus colegas compararon os cerebros de nenos que
viven en contextos desfavorables cos de quen teñen pais con estudos superiores,
e atoparon diferenzas entre os sistemas cognitivos que dirixen a sociabilidad e
a memoria.
As diferenzas máis importantes, no entanto, concernían á
parte do cerebro que condiciona o desenvolvemento da palabra.
Ao crecer, os nenos saídos de medios máis acomodados dedican
unha maior parte do seu cerebro a esas rexións, destacou Nobre.
Anne Fernald, psicóloga da universidade Stanford, expuxo os
resultados dun estudo realizado cun grupo de pícaros hispanoparlantes de medios
desfavorecidos.
Arnald gravou as conversacións que escoitaban os nenos
durante unha xornada e deuse conta de que os nenos apenas escoitaban
conversacións periféricas entre os seus pais. A verdadeira aprendizaxe, segundo
ela, provén da palabra que se lles dirixe directamente a eles.
Ningún comentario:
Publicar un comentario